szexualitas.hu logo
Regisztráció | Belépés
főoldal cikkek fórum szavazó

A Kegel gyakorlatok

2001-12-21 | Molnár Tamás | n/a

Arnold Kegel 1952-ben elsők között publikált a pubococcygeus (továbbiakban PC) női izomcsoport jelentőségéről a női szexuális működés kapcsán. Ez az alhasi izomcsoport felelős a hüvely és húgycső körüli, méh és gátkörnyéki szervek felfüggesztéséért, feszességéért. Valamint szerepet játszik a PC, ezen alhasi szervek optimális működésében.

Mik azok a PC izmok?

kegel gyakorlatokArnold Kegel 1952-ben elsők között publikált a pubococcygeus (továbbiakban PC) női izomcsoport jelentőségéről a női szexuális működés kapcsán. Ez az alhasi izomcsoport felelős a hüvely és húgycső körüli, méh és gátkörnyéki szervek felfüggesztéséért, feszességéért. Valamint szerepet játszik a PC, ezen alhasi szervek optimális működésében. Ha ezek az izmok gyengék, vagy tudatosan nem képes a nő megfeszíteni és elernyeszteni őket, különböző szexuális, vizelési, szülési, stb. nehézségeket tapasztalhatunk.

Kegel kidolgozta ezen izomcsoport vizsgálatának és tréning-szerű fejlesztésének módszerét, melyet többek között Graber munkacsoportja továbbfejlesztett. A továbbiakban részletesen leírom a gyakorlatokat, kiegészítve azokkal a sikeres ötletekkel, melyeket saját pácienseim megtapasztaltak.

Mikor és miben segíthetnek a Kegel gyakorlatok?

1. Az orgazmus elérésében.

Az orgazmus eléréséhez a nemi szervek és környékének gyengéd, simogatása, dörzsölése szükséges. Fontos, hogy az előjáték alatt a nő képes legyen ellazítani izomzatát, és szükség szerint feszíteni. Ebben az orgazmus előtti szakaszban tehát a PC izomzat lazításának, megfeszítésének kitüntetett szerepe van. Különösen a hüvelyi orgazmus készségének a kialakításában, elérésében van a Kegel gyakorlatoknak elősegítő funkciója.

2. Az orgazmus intenzitásának fokozásában.

Az orgazmus fiziológiailag a hüvely-gát környéki izomcsoportok reflex-szerű, ritmikus összehúzódásaival jár. Az orgazmus átélésének fokozását, intenzitását növelheti az a nő, aki tudatosan tudja fokozni PC izmainak megfeszítését és ellazítását.

3. Férfi partnerének közösülés közben nagyobb élvezetet okozhat.

A keleti nők szexuális varázsa abban is rejlik, hogy hüvelyfaluk izomzatát változatos módon képesek erősíteni, gyengíteni, sőt hullámszerűen mozgatni közösülés közben. Ezzel a férfipartnernek különleges szexuális élményeket nyújthatnak! Kegel gyakorlatokhoz hasonló tréningeket a távol-keleti nők anyjuktól, mestereiktől már gyerekkoruktól tanulnak. (lásd, pl. gésa golyókról)

4. Vaginizmus esetén.

Vaginizmusról akkor beszélünk, ha a nő nem képes ellazítani a hüvelykörnyéki izmait szeretkezés alatt. Ez nagyrészt tudattalan, görcs-szerű állapot. Emiatt fájdalmassá, vagy lehetetlenné válik a behatolás, a közösülés. Akik gyakorlottak a Kegel gyakorlatokban, ez a probléma ritkábban okoz gondot.

5. A vizeleti elcseppenések megakadályozásában.

Előfordul olyan női panasz, hogy a legváratlanabb helyzetekben elcseppen a vizelet. Néha elég ehhez egy emelő, vagy lehajló testmozdulat. E kellemetlen állapot gyakran a PC izomzat gyengeségével magyarázható. De mindenképp javítható a probléma a Kegel gyakorlatokkal.

6. A szülésnél.

A szülést nagyban megkönnyíti, ha a szülő kismama képes tudatosan ellazítani hüvelyi és gátizomzatát. És a megfelelő időpontban feszes toló-mozgást előidézni. Ritkább a komolyabb gátbeszakadás esélye is.

7. A szülés után a hüvely feszesebbé, rugalmasabbá válásában.

Szülés után néhány hetes időszak kell, hogy a hüvelyi izomzat visszanyerje korábbi rugalmasságát, feszességét. Javasolhatom a Kegel gyakorlatokat, hogy ez biztosabban, gyorsabban bekövetkezzen, és a szeretkezések is ettől érzékiebbek lehetnek.

A Kegel gyakorlatok lépései (pontosítva és kiegészítve saját klinikai tapasztalataimmal)

1. Vizeletürítés közben

Próbálja meg vizeletét úgy kiengedni, hogy az ülőkén, lábait kissé szétterpesztve, PC izmait összeszorítva, pár másodpercre abbahagyja a vizelést. Majd a szorításon engedve folytatja. Pár másodperc után újra "zárja el a csapot" 4-5 mp-re. Pár nap után egy-egy vizeletürítés közben, 4-5-ször is alkalmazhatja a szüneteltetést 10-12 mp-re növelve egy-egy szorításos időszakot. Garantáltan erősödnek a PC izmok pár héten belül.

2. Háton fekve saját ujjal

Feküdjön meztelenül, kényelmesen a hátára, lábait, térdeit hátrahúzva. Próbálja meg PC izmait 3-4 másodpercre erősen összehúzni, majd elernyeszteni. Kis szünet után 5-6 mp-es összeszorítást is alkalmazhat. Az elernyedés utána teljes legyen. Napjában 3X-4X is alkalmazhatja a gyakorlatsort. A napok múltával egy-egy elszorításos szakasz 10-14 mp-ig is felmehet.

Hogy tudatosuljon, hogy milyen erős nyomást képes hüvelyében kifejteni, próbálja meg mutató és/vagy középső ujját óvatosan, nem túl mélyen, a hüvelyébe feldugni. Próbálgassa így a Kegel gyakorlatokat. A szorítások erősségét, időtartamát változtassa, és figyelje ujján, milyen nyomást tapasztal. Haladóbb szinten megpróbálhatja hol közelebb a hüvelybejárathoz, hol feljebb, a méhszáj környékére koncentrálni az izomösszehúzások fókuszát.

3. Háton fekve a partner segítségével

Vonja be partnerét is a Kegel gyakorlatokba. Az egyik előnye, hogy kényelmesebb, stabilabb testhelyzetben maradhat a hátán. A másik, hogy párja is visszajelzéseket adhat a PC izomzat összehúzásának erősségéről és érzetéről. Először ő is az ujját, vagy ujjait vezesse be a hüvelybe. Ez lehet egy szeretkezési előjáték része, hiszen ez a nőnek is kellemes lehet. Vagy használhatnak síkosító zselét. A férfi partner adjon visszajelzést, hogy mit érez az ujján. Beszéljenek erről közben. Változtasson az izomösszehúzások erősségén, időtartamán. Ha ez már megy, akkor megpróbálhatja "kinyomni", "kitolni" hüvelyéből a partnere (vagy saját) ujját hüvelyizomzata segítségével. Haladóbb szinten a "beszívást" is megpróbálhatja csak a PC izmok mozgatásának segítségével. Ha ezt az érzetet sikerül a partnerének visszajelezni, igen magas szintre eljutott a gyakorlásokban! Gratulálok!

4. A hétköznapi mindennapjainkban

Mivel akkor hatékony ez a tréning, ha rendszeresen, naponta többször végigviszi a gyakorlatsorokat, célszerű azokat hétköznapi helyzetekben is gyakorolni. Itt természetesen csak a PC izmok összehúzására és ellazítására gondolok, amit meg lehet tenni, ülve, állva, sétálgatva, munkahelyen, otthon, vagy utazás közben. Előfordulhat, hogy, mint a 2. Vagy a 3. pontnál is, enyhe szexuális izgalmat is átél. Ez ne zavarja, adja át magát az érzésnek. (De most nem ez a célunk.)

5. A hüvelyizmok hullámszerű mozgatása

Mondhatnám: "Csak haladóknak!". Ez nem mindenkinek sikerül. Azt már elérte, hogy hol feljebb, hol lejjebb mozgassa meg a PC izmait. Most ezt, az ellazulási szakaszok nélkül, egymás után lassan váltogatva próbálja meg! A nyomás fókusza, hol mélyen van a hüvelyben, hol középen, hol a hüvelybejárat közelében. Majd lassan vissza. És lazítás. Próbálja meg újra! Esetleg saját ujja, vagy partnere itt is visszajelzés lehet az eredményességről. Ne feledje, ennek megtanulásával egyik fő célja, hogy partnerét különleges szexuális élményhez juttassa! Sok sikert ehhez!

6. Segédeszközök pozitív szerepe (pl. Gésa golyókkal)

Mondhatjuk ezt a szakaszt "szorgalmi feladatnak" is. Az 5. pont elérését és továbbfejlesztését szolgálja. Már hazánkban is lehet kapni a keleti eredetű gésa golyókat, vagy gésa labdát. 1, 2, vagy 3 kis golyó van összefűzve, mely golyókban egy másik súlyosabb golyócska rezeg, mozog. Helyezze fel síkosító segítségével stabilan a hüvelyébe. Először ezt háton fekve próbálja. Próbálja stabilan benntartani, "megfogni", megszorítani őket, PC izmai segítségével. Majd anélkül, hogy kézzel hozzányúlna, próbálja kifelé tolni, nyomni. Majd felfelé szívni, mozgatni. Nem baj, ha elsőre nem megy. Sok gyakorlást igényel, de megéri!

Felállva, járkálgatva sem csúszik ki magától. De így is próbálja meg megmozdítani a gésa golyókat hüvelyében! A golyók rezgése kezdetben elterelheti a figyelmét. Próbáljon most attól eltekinteni.

A gésa golyók helyett nálunk jobban elterjedtek a vibrátorok, és műpéniszek. Ezekkel is gyakorolhat! Ez utániakat már a fantáziájára bízom.

Befejezésül:

Javaslom, hogy a gyakorlatok végig viteléhez, a pontos, strukturált, testre szabott program kidolgozásához, kérje szakember segítségét!

Kívánom, hogy sok öröme legyen, a Kegel gyakorlatok megtanulásával.


Kommentek

bencze [FF] 60 2010-05-26 19:42
Teljesen egyéni dolog, hogy hányszor és meddig. Egyébként mérni kell a hüvelyi nyomást és akkor figyelemmel kísérhető a fejlődési is!
[6967]
tengerszem [NŐ] 33 2009-01-12 14:57
Igen az öt golyó az már "analizáláshoz" való. Bőven elég a kettő, de az minőségi legyen, ne valami műanyag kínaipiacos mütyür.
[4593]
Kutato [FF] 46 2009-01-12 11:37
>>"1, 2, vagy 3 kis golyó van összefűzve"
>láttam már ötösfogatot is...:)))

Szerintem az már análra való; a punciban nehezen is férne el öt golyó, nem?
[4590]
tengerszem [NŐ] 33 2009-01-12 10:43
Golyó bedug, kilógó zsinórt kézzel megfog, húz, közben hüvelyizommal befelé szorít. Tehát ilyen huzavona-jellegű játék. Ezt lehet nehezíteni is, ha az ember függőleges pózban van vagy gyertyaállásban. Ezt ha lehet mindennap ismétel és nem lesznek hüvelyizom problémák.;) Kezdőknek a szimpla hüvelyizom megfeszítés, ők még ne nagyon próbálják kézzel kihúzni. Aztán ha már tényleg profinak érezzük magunkat, akkor lehet egyre kisebb golyókra váltani.
[4589]
Figyelõ [FF] 32 2009-01-12 10:35
hmm
Mind nagyon szép és nagyon jó. De tényleg.
De. nincs valakinek egy olyan neki bevált módszere a gyakorlatok kivitelezéséhez?
Teszem az:
Gésag. bedug és hányszor szorít, hány másodpercen keresztül, ezt hányszor ismételve egy edzésen, és edzést heti hányszor?

Bárkinek van tapasztalata írja meg ha lenne szíves. :))

Előre is köszi.

Üdv.
[4588]

Tovább az összes (8) kommenthez!

Név:
Hozzászólás:


Info: Nem regisztrált felhasználók hozzászólásai moderálás után kerülnek ki az oldalra.

Cikkajánló

A Gésák titka: A "szerelemizom"

A korai magömlés

A nemi szervek gombás fertőzései

A női test

Első szerelem

Fórum

Segédeszközök
2018-04-22 - 17:20

Merevedési zavarok
2018-04-22 - 17:18

Korai magömlés
2018-04-22 - 17:17

Prosztata masszázs, prosztata orgazmus
2018-04-05 - 19:29

Maszturbálás
2018-04-05 - 18:53

Anális szex
2018-03-25 - 08:59

Mit változtatnál a szexualitas.hu-n?
2018-02-25 - 18:36

Biszexualitás
2018-02-21 - 00:17

Szex a terhesség alatt és után
2018-02-15 - 16:18

Erotikus játékok
2018-02-04 - 10:53

Beszélgetünk
2018-01-26 - 04:35

Szexuális nevelés
2018-01-23 - 22:17

Orális szex
2017-12-19 - 22:38

Láb, harisnya és tűsarok
2017-10-23 - 10:12

Barátság extrákkal
2017-02-08 - 14:54

Szüzesség elvesztése
2017-01-12 - 15:35

A méret a lényeg?
2016-10-10 - 16:32

Hűtlenség, megcsalás
2016-08-05 - 18:22

Idézetek
2016-02-27 - 09:58

Nemi betegségek
2016-02-16 - 12:54

Női orgazmus
2016-01-02 - 12:04

A terhesség első jelei
2015-09-14 - 22:41

Nők szexuális problémái
2015-03-12 - 14:06

Könyv, zene, film, TV
2015-01-15 - 21:49

Homoszexualitás
2014-03-10 - 21:49

Szakítás
2013-12-30 - 01:18

Abortusz
2013-12-30 - 00:35

Pornográfia
2013-12-02 - 11:05

Szerelem, párkapcsolat
2013-08-22 - 09:53

Szex különleges helyeken
2013-07-30 - 12:37

Fogamzásgátlás
2013-04-13 - 15:22

Menstruáció
2013-01-06 - 18:25

Intimtorna
2012-10-18 - 10:41